Zvonek

Obrázek uživatele Aloisie Trpkošová
Štítky: 

Napsáno v rámci DMD 2016.
Povídka se odehrává kolem roku 1994
.

Zvonek

Domovní zvonek se ostře rozdrnčel.
Vytrhl z dřímoty starou paní. Lekla se.
Už zas?
Namáhavě vstala z křesla, navyklým pohybem hmátla po holi a štrachala se ke dveřím. Pekelné řinčení zvonku zmlklo, teprve když zasunula klíč do zámku.
Na ulici nikdo. Ale za nejbližším rohem zmizely dva rozšklebené klukovské obličeje.
Darebáci nevynechali jedinou příležitost ztrpčit jí život.
Zuřivě za nimi zahrozila holí.
Vzdálený výbuch smíchu přehlušil tiché kletby drcené bezzubými dásněmi.
Druhý den zvonek tichounce cinkl a dost.
Paní blaženě vychutnávala ticho.
Už bude klid, s vyzváněním je konec.
Tamtěch dvou nových holubů si nikdo nevšimne.
Kdo by je počítal.

Téma: Až přiletí zvony

*

Holoubci z Harfy

Takže co tu máme… pohřešovaní… hm… Ha!
Mladý poručík Dušan Vlasák si ještě jednou prohlédl fotografie dvou výrostků. Není pochyb.
Tihle kluci chodí na učňák v jeho čtvrti. Dokonce se často poflakují na Harfě, kde on bydlí. Viděl je naposledy… moment… před týdnem. Obtěžovali tu nerudnou babku z čísla 18.
To je náhodou zrovna den, kdy se nevrátili domů!
Vlasák uháněl k autu. Okamžitě babu vyslechne a případně předvede na služebnu. Porušil sice předpis, když kolegům nic neoznámil, ale jestli kluky sám najde, projde mu to.
Za chvíli energicky tiskl zvonek.
***
„Nevíte, kde je Dušan?“ nadhodil druhý den Vlasákův nadřízený.

Téma: Les náhod

*

Zasahuje styčná osoba

Poté, co na Harfě zmizela ještě listonoška, jeden pojišťovací agent, dealer Herbalife a dvě svědkyně Jehovovy, rozjelo se pátrání ve velkém. Stále však vázlo na mrtvém bodě, policie marně hledala nějakého svědka či stopu.
Jako by ta záhada byla začarovaná.
Na každém policejním obvodě pracuje někdo, koho všichni znají od vidění, ačkoliv si nejsou jistí, co přesně dělá. Bývá všude a nikde. Někdy mají i potíže vzpomenout si na jeho jméno. Přesto ho s nevysvětlitelnou ochotou seznamují s fakty podivných neřešitelných případů.
Nenápadný kolega vyhodnotí situaci. Uzná-li za vhodné, vytočí velmi speciální číslo.
Případ přebírá zvláštní kriminální oddělení z Vyšehradu.

Téma: Anonymní seznamka

*

Rytíř bez bázně a hany

Drable pro Ryu

„Oděl se do oceli a opásav mečem bedra svá, v lítý boj s čarodějnicemi a běsy se pustil, by nevinné duše ochránil.“
Blažej Dmýšek vrhl na svého pomocníka zničující pohled. Jak on toho tlučhubu nesnášel!
„Vidím, že neztrácíte humor, tak mi do večera přinesete výpovědi od všech rodinných příslušníků a známých jednoho každého pohřešovaného. Ať už vás tu nevidím.“
Protaženému obličeji nevěnoval pozornost. Vyrazil ohledat pravděpodobné místo činu. Zjistit stopy jakéhokoliv podezřelého čarování.
V oddělení pro utajení měl na starosti stíhání nezákonných magických zásahů proti obyčejným.
Bral svou práci vážně. Vtipkovat v souvislosti se zneužíváním magie považoval za přinejmenším nevkusné.

Téma: Oděl se do oceli

*

Tu to není, tam to je

Dmýšek začínal pociťovat únavu.
Vytrvale sledoval stopy magie. Zmatené. Vyprchalé.
Falešné.
Autobazar ve Freyově ulici se jevil slibně, avšak i ten vyloučil. Čarodějnická seance pochybného rázu nebyla jeho starost. Tak dál.
Odškrtával si ohrady, vchody a špinavá zákoutí. Samá voda.
Vtom ho zarazilo povědomé zašimrání. Zbystřil.
Obyčejný nevzhledný barák se zamřížovanými okny v přízemí. Dveře přímo volají po výměně. Na zvonku jakési jméno vybledlé do nečitelnosti, rozezná jen koncové –ová.
Dmýšek vztáhne ruku – a ještě netuší, že právě unikl osudu ostatních obětí díky prostému faktu, že patří k čarodějům ze staré školy, co si nepotrpí na elektřinu.
Zaklepe na okno.

Téma: Ten musí jít z kola ven

*

Výslech
Dmýšek se vyznal v lidech. Zažil už ledacos, od bizarních pokusů o černý humor po bestiální vraždy. Podvodníkům viděl až do žaludku a jen tak něčeho se nelekl. Zkrátka žádné ořezávátko.
Výslech mrzuté stařeny tudíž nebyl těžký oříšek.
„…Vyšehrad? Dejte pokoj, s tím nechci nic mít…“
„…nesmysl. Co já můžu vědět? Sem nepřijde živá duše, jak je rok dlouhý…"
„…jo ti dva halamové. A to zas máte recht. Něco vám řeknu, dneska nemá mládež žádné vychování. Zlobili mě, tak jsem jim dala za vyučenou…“
„…Jéžišku na křížku!“ Babka zděšeně spráskla ruce. „Vždyť já na ten zvonek zapomněla jak na smrt!“

Téma: Nejsem žádná květinka

*

Zátah

Celá Praha utonula v mléčném šeru.
„Zatracená inverze,“ stěžovali si chodci.
Mlha však skrývala záblesky magických tenat, blyštivá předena vláken, záhyby čarovných sítí. Ve městě se rozvinula záchranná akce nebývalého rozsahu.
Manévry koordinoval osobně velitel vyšehradských strážníků Kadrnožka. Povolal všechny muže. Kdo měl aspoň nějaké použitelné končetiny, musel se zúčastnit, každého bylo zapotřebí. Ani ptačí pírko nesmělo zátahu uniknout, natož celý holub.
A dlužno říci, že strážníci se opravdu blýskli.
Když se večer mlha rozptýlila, sedm obětí bylo odchyceno. Ujali se jich odborníci z Budče, aby jim vrátili lidskou podobu.
Jen dealer Herbalife se nikdy nenašel.
Patrně ho sežrala poštolka.

Téma: Záblesk

KONEC

Komentáře

Obrázek uživatele neviathiel

Pořád stejně šílené. Teda strašné. Teda skvělé. :-D

Obrázek uživatele Aries

hehehe